Halaman

Drama Adaptasi Novel : Mr. London Ms. Langkawi

Asha Lya | Disember 15, 2015 | 8Komen | >
Assalamualaikum





Karya Herna Diana




Aidid Mukhlis - Berpelajaran tinggi dan mempunyai kerjaya yang bagus. Dari kecil sudah menetap di luar negara membuatkan jiwanya seakan hilang rasa cinta pada kampung halaman. Akhirnya kerana dipaksa, dia pulang juga tanpa rela.

Nurul Liyana - Dia hanya gadis biasa. SPM pun setakat cukup makan. Memang dia dalam kategori bukan pelajar cerdik tapi jiwanya besar. Cintanya pada tanah air cukup menebal. Bila bertemu, mereka sentiasa berlaga angin. Seorang serius bukan main. Yang seorang lagi, nakalnya√Ę€¦ Nauzubillah.

 "Macamlah bagus sangat Kota London dia tu," ejek Liyana penuh jengkel.
 "Memang bagus pun," jawab Aidid dengan nada yang menyakitkan hati.
 "Apa yang bagus sangat? Apa yang London ada, Malaysia tak ada? Cer cite....cer cite." Liyana melawan kata-kata Aidid.
 "Yang bagusnya, kat London tu tak ada mulut mak nenek macam kau!"

Hmm....asyik bertekak sahaja Mr. London dan Ms. Langkawi ini. Kata orang, perbezaan akan mewujudkan keserasian. Tetapi adakah keserasian akan wujud dalam jiwa Aidid Mukhlis dan Nurul Liyana?


Sumber :  Karangkraf

Terima Kasih

8 ulasan:

  1. Pelakon pun macam best je. Boleh layan ni kalau berkesempatan

    BalasPadam
  2. hmmmm langkawi .... sesuatu yg unik selalu dok cite gadis negeri lain je .....

    BalasPadam
  3. 1 lagi drama adaptasi novel. Nampak best tapi saya tak pernah displin nak tonton pape drama. Wakaka..

    BalasPadam
  4. hmmm mcm best..da start ke drama?

    BalasPadam
  5. Macam best jer citer ni kan Lya ..Jap lagi nak usha jugak laaa

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign