Halaman

Cendawan Goreng

Asha Lya | Oktober 16, 2014 | 24Komen | >
 
Ada pelbagai jenis masakan pernah Lya cuba dengan menggunakan cendawan antaranya sup ayam cendawan, cendawan masak black paper, cendawan masak tiram dan yang paling Lya suka cendawan goreng.



Teringat dulu masa zaman Lya study di Sepang. Tiap Jumaat mesti pergi pasar malam dekat cempaka nilai. Tiap kali pergi situ mesti tak mist lya beli cendawan goreng perhhh sedapnya cicah dengan sos black paper. Sampai pacik yang jual tu pun sama cakap Sabah dengan kami hihi.. Kenangan 


Inila cendawan goreng lya yang tak seberapa hihi..beli cendawan fresh di Kundasang. Ada jual bermacam jenis cendawan tpi ini juga lya suka hihihi.

 
 
 
Cendawan yang sudah di cuci bersih
 
 
 

Cendawan di gaul bersama tepung magik. Sepeket Rm10, ada stokis jual area tempat lya keja sini. 
Lya memang selalu simpan stok tepung magik ni.
Suka sebab tak perlu nak campur telur bagai lagi.
Bila goreng memang dah ranggup sangat.




Lya suka yang garing-garing..sedappp di cicah dengan sos cili or sos black papper perhhh sedap. Semenjak dua menjak ni suka sangat lya up entri masakan hhee jdi hobi suda.


Wassalam

Terima Kasih

24 ulasan:

  1. sedapnya cendawan goreng .. :) yummy

    BalasPadam
  2. Cendawan goreng memang sedap...lagi2 garing2...fuhhh

    BalasPadam
  3. Sedap... fav nie... kalau cndawan masak laen kureng

    BalasPadam
  4. dulu suka..sekarang tak berapa suka pula..kawan2 cakap tepung jenama bestari memang sedap..cer cuba

    BalasPadam
  5. saye pon suke cndawan goreng..
    tp kalo mkn byk2 mula la rase muak..
    huhuk

    BalasPadam
  6. Salam singgah khamis dik Lya...sedapnya cendawan goreng...guna tepung magik ker...hehe...

    BalasPadam
  7. Lapar plak rasa.. nyum nyum..

    BalasPadam
  8. lama x mkan cendawan goreng...

    BalasPadam
  9. Sedap la pulak tgk cendawan gorengg.. Leleh airliur. Hiks!

    BalasPadam
  10. goreng cendawan pun sodap jugak..makan panas-panas cicah sambal kicap

    BalasPadam
  11. aduhai. feveret nie.. sedapnyeee...

    BalasPadam
  12. mesti pandai memasak ni..untung la cik Abam nanti..heheh

    BalasPadam
  13. Wah cendawan goreng sedapnyerr Lya ..

    BalasPadam
  14. Lama jugak tak buat cendawan goreng ni hehhee

    BalasPadam
  15. cik akak tak makan mushroom dik lya syg..hihi

    BalasPadam
  16. lamanya tak makan cendawan goreng..
    sedapnya kalau makan sekali dengan sup cendawan huuuu T^T

    BalasPadam
  17. sup mushroom pizza hut pun sedap cik lya.. err.. ada kena mengena tak.. ngehehe..

    BalasPadam
  18. saya pun suka cendawan goreng.tapi guna tepung biasa jer.tak perna lg tgk tepung magik ni.

    BalasPadam
  19. Kalo cendawan masak cenggini akak xmkn tp kalo buat sup akak mkn

    BalasPadam
  20. Sdapnya cndawan. Klau msap sup ke, ltak buat tomyam pun sdap.

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign