Halaman

Sayur Hasil Dari Kebun Kecil

Asha Lya | Januari 03, 2017 | 11Komen | >
Assalamualaikum

Sejukkk pagi ni, hujan semalaman. Tengok kebun, 2,3 hari ni tak payah di siram segala tanaman. Segar disirami air hujan. Sempat petik sayuran yang di tanam dekat kebun sebelah rumah ni. Tak adalah banyak mana pun, boleh la buat tambah2 menu sayuran. Saya memang suka makan sayur. Kalau tak ada sayur macam tak lengkap jak makan.








Selain sayur, da juga kami tanam ubi kayu, nenas, serai (ni wajib tak payan beli), limau kasturi, daun kari, daun saderi, daun pandan, pisang n bunga2an pun ada. 
Meriah kebun kecil ni dengan tanam2an. 
Berbudi pada tanah banyak faedahnya. 



Wassalam

Terima Kasih

11 ulasan:

  1. Rajin nya..tu untung nya kalau rumah ada tanah lapang..boleh bercucuk tanam..

    BalasPadam
  2. Memang best kalau ada tanaman sayur dekat rumah ni...

    BalasPadam
  3. untungg berbudi pada tanah...

    BalasPadam
  4. samala..sy pun suka sayur :)

    BalasPadam
  5. Wkmsalam.
    Berbudi pada tanah pasti ada hasilnya.

    BalasPadam
  6. Baguslah rajin menanam. Boleh merasa hasil. Jimat dah kat situ. :)

    BalasPadam
  7. untung tu Lya bertanam2....aku lau balik kmpg segala serai aku angkat balik kk..serai di kk mahal.hahaha

    BalasPadam
  8. Wah best nya ! Lg2 hasil titik peluh sdiri kan mmg puas ati =D

    BalasPadam
  9. best nyer.
    aida ada simpan impian.
    nak tanam menanam kat umah in shaa Allah :)

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign