Halaman

Kerjaya Sebagai Tukang Jahit By Zalya D'Hijab

Asha Lya | April 12, 2017 | 8Komen | >
Assalamualaikum


Buat rakan2 yang baru mengenali Lya, saya seorang tukang jahit, saya tak malu jadi tukang jahit. Saya bangga jadi si tukang jahit, rezki masing2 kan, Pedulikan apa orang nak cakap yang penting kerja ni halal. Saya selesa jadi bos, tak ada majikan yang nak arah2 buat itu ini, saya sendiri yang atur kerja saya. Buat masa ni saya menjahit di rumah saja, belum lagi ada kedai. Insyallah ada juga perancangan kearah tu doa2kan la ya saya brjaya Amin.




Saya baru lagi setahun jagung dalam bidang jahitan ini, sebenarnya dulu saya study  lain bidang tu pun sempat kerja dalam 2 tahun lebih, ala cari pengalaman. Tup tup bila dah kawin pindah ikut suami, makanya kita lepaskan kerja tu walaupun kita suda serasi, fikir yang positif mungkin ada rezki yang lebih baik ditempat lain. Syukur alhamdulillah rezki sekarag ini tak pernah putus. Berkat timba ilmu jahitan serba-sedikit lepas berhenti kerja. Selagi kita rajin berusaha pasti ada rezkinya Insya Allah.


Banyak ilmu lagi yang perlu Lya cari, di timba dalam ilmu jahitan ni. Banyak yang perlu diperbaiki. Perlahan2 kita belajar, belajar selagi mampu, cari selagi boleh. 



 


Buat masa ni tempahan raya memang suda tutup. Maklumla hujung bulan depan suda nak puasa, kira nak rehat2 dalam bulan puasa kalau dapat la hihi. Moga semuanya dipermudahkan Insya Allah. 


Buat sahabat dan merangkap pelanggan saya, terima kasih banyak sebab sudi menempah dengan saya, sentiasa support saya dalam bidang ini. Love u all....



" I LOVE MY JOB "


Terima Kasih

8 ulasan:

  1. Good Job Lya...Proud of u... =)

    BalasPadam
  2. andu bah awal tutp asha..kakak pun belum htr kain

    BalasPadam
  3. Saya juga tak malu kalau dapat bini tukang jahit. Lepas ni saya nak cari tukang jahit. Nak ajak dia kawen. Apa nak dimalukan. Sapa tau kat mna ada tukang jahit nak dikawenkan.

    BalasPadam
  4. time nak raya nie tukang jahit amat diperlukan. Seronok la byk dpt duit raya yer..

    BalasPadam
  5. rezeki lepas kawin jan risau, Allah swt da aturkan yg baik2 utk kita.. bagi ju pun kalo ada ilmu mjahit dan berupaya utk mgambil upah mjahit lagi bagus rasa nya,slesa bkerja di rumah sdiri =)

    BalasPadam
  6. unni dari dulu nk bljar mnjahit sampai ketua x beljar2.. best kot...

    BalasPadam
  7. Kain akak tunggu yer...akhir bulan hantar....masih di terima ka dik Lya...hihi...

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign