Halaman

5 Wanita Islam Terkaya Di Dunia

Asha Lya | April 12, 2017 | 4Komen | >
Assalamualaikum






Bergelar wanita paling berpengaruh di dunia merupakan salah satu cabaran besar yang perlu dipikul individu-individu hebat ini.
 
Namun tahukah anda bahawa wanita-wanita beragama Islam dan memiliki aset bernilai lebih ratusan billion ringgit.
 
Berikut kami senaraikan lima wanita muslim terkaya dan cantik di dunia:






1. Sheikha Mozah, Qatar.
Merupakan isteri kedua kepada  bekas pemerintah Qatar, Syekh Hamad bin Khalifa Al Thani. Jumlah aset yang dimiliki oleh wanita ini bersama suaminya itu dianggarkan sebanyak RM389 billion. Qatar merupakan negara yang mempunyai rizab minyak dan gas asli terluas selain negara dengan pendapatan tertinggi di dunia.





2. Fathima Kulsum Zohar Godabari, Arab Saudi.
Isteri kepada Sheikh Avdi Al Muhammad ini dilahirkan dalam antara keluarga paling kaya di dunia.  Permaisuri Arab Saudi ini dikatakan jarang sekali mendedahkan wajahnya kepada umum.






3. Hajah Hafizah Sururul Bolkiah, Brunei.
Anak kepada Sultan Hassanal Bolkiah ini dilahirkan pada 12 Mac 1980. Bapanya pernah disenaraikan sebagai orang paling kaya di dunia pada tahun 1997. Sultan Brunei juga memiliki sebuah kereta Rolls-Royce yang disalut dengan emas 24 karat serta memiliki sebanyak 7,000 kereta lain. Sultan Brunei membelanjakan jutaan ringgit pada perkahwinan anak perempuannya itu.





4. Sultanah Nur Zahirah, Terengganu, Malaysia.
Sultanah Nur Zahirah binti Adil Bakeri atau nama sebenar baginda ialah Siti Rozita binti Adil Bakeri merupakan isteri kepada Tuanku Mizan Zainal Abidin. Keluarga baginda tidak pernah mendedahkan jumlah aset yang dimilikinya naum terdapat sumber yang menyatakan anggaran jumlah kekayaan yang dimiliki baginda adalah lebih RM70 juta.







5. Sheikha Hanadi bint Nasser Al Thani, Qatar.
Sheikha Hanadi bukanlah kerabat diraja, tetapi beliau merupakan seorang usahawan bagi sebuah syarikat pembangunan bandar di Qatar. Anggaran nilai aset yang dimiliki beliau adalah lebih kurang RM60 billion.


Sumber : Says.com, Taikotai.tv
Olahan : Izzat Ridzwan
Kredit: astro gempak





Terima Kasih

4 ulasan:

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign