Halaman

Biawak Membaham Ayam

Asha Lya | September 15, 2015 | 14Komen | >
Assalamualaikum



Kalau waktu hujan turun, masa itula sang biawak yang kelaparan mencari mangsa. Yang jadi mangsa si ibu ayam. 
Habis di sapunya sekali dengan telur2nya sekali. 






Nampak tak sang biawak dekat pokok kelapa tu. Gayanya sebijik macam sang buaya. Kena selalu berhati2, bahaya juga sang biawak ni kalau suda mengganas.




Wassalam

Terima Kasih

14 ulasan:

  1. salam singgah sini dik lya....betul tu kalau sang biawak dah kelaparan semua dia nak bahang....kat tempat diana selalu terjadi...habis ayam2 jiran diana kena bahang...

    BalasPadam
  2. kat kampung akak dulu selalu biawak makan anak ayam..

    BalasPadam
  3. kat rumah saya time waktu mlm dia keluar.. makan anak2 ayam..

    BalasPadam
  4. Biawak cari mgsa le tu.. Lapar

    BalasPadam
  5. alamk kesihan ayam..apakan daya biawak kalau ada semak mesti ada lagi2 di kebun..

    BalasPadam
  6. Asal hujan je...lapar tu mmg tak boleh nak elak...kalau dah pemangsa tu semua dia sebat :P

    BalasPadam
  7. uih..besarnya...habis la lepas ni ayam banyak yang hilang

    BalasPadam
  8. eee...scarynya...besar biawak tu

    BalasPadam
  9. kesiannya ibu ayam tu..ingatkan anak ayam je dia baham..dgn ibu2 sekali...tahap lapar teruk tu

    BalasPadam
  10. dkt umh umi saye ade jgk biawak.. geram btol tgk biawak.. huhu

    BalasPadam
  11. Biawak mmg kak, ganas kalau laparrrr wuwuwuwuw.

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign