Halaman

Warung Burasa

Asha Lya | Oktober 28, 2015 | 12Komen | >
Assalamualaikum


Kebiasannya jumpa burasa (sejenis makanan kaum bugis) waktu perayaan ja. Tapi warung yang Lya n husband pergi ni memang tiap hari ada hidangan burasa.



 Hari tu masa raya aidiladha yang lepas ada berkunjung ke rumah Kak Diana
menu utama inila burasa (nasi bersama santan yang di bungkus dgn daun pisang n d kukus selama 8 jam. Lama tu nak msk. Rasanya sedap sangat di tambah dengan haruman daun pisang.






Lya order bakso campur. Ermmm sedap sangat, layanan yang di beri pun memuaskan. Warung ni dekat kawasan perumahan kampung jalan nak menuju ke Bandar Sandakan.






Lya tapau burasa + sambal bilis untuk cicahnya. Kalau makan dengan ayam masak lengkuas lagi la sedap. Len kalikali boleh singgah lagi sini rasa makan lain. Ok bye



Wassalam


Terima Kasih

12 ulasan:

  1. nampak dari luar macam Pulut Dakap (kuih Kelantan yg dibuat dr pulut pun dibalut daun pisang ,diikat dgn tali dan dikukus hingga masak)...:D

    BalasPadam
  2. Tak pernah mkn burasa. Alahai sedapnya bakso. Suka mintak extra bebola daging kalau order bakso. Memang sedap sangat.

    BalasPadam
  3. Salam singgah petang dik lya....sedapnya burasak..teringin pula nak makan...hihi

    BalasPadam
  4. nyum nyum nyum...

    BalasPadam
  5. burasa nie mcm lemang je.. tak pernah mkn... 1st time dengar.. >_<

    BalasPadam
  6. pernah makan sekali je..tu pun tumpang rasa sikit member punya..Sedap..teringin lagi

    BalasPadam
  7. 8 jam...? gilaaa lama oii! hahahaha...tapi nmpk mcm sedap ye :D

    BalasPadam
  8. Bakso selalu makan...burasa tak pernah rasa lagi..mesti sedap kan.berbaloi nak tunggu 8 jam..hihi
    ...

    BalasPadam
  9. burasa? dgr pun x pernah..mkn? jauh sekali

    BalasPadam
  10. Nampak sedap tu lya.. Tapi kak aiza tak pernah rasa..

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign