Halaman

Riview Majlis Perkahwinan Asha Lya & Md.Faizal : Majlis Kenduri Kawin

Asha Lya | Jun 26, 2014 | 22Komen | >
Assalamualaikum


Sebelum bertambah basi ada kesempatan sikit masa dan ruang Lya nak
up entri berkaitan majlis Lya yang dah beberapa minggu berlalu.
Majlis kenduri kawin Lya diadakan pada 06/06/2014 (Jumaat).
Ada juga majlis merenjis.
 Mari Lya tunjukkan gambar sekitar majlis dijalankan.


Pelamin anganku yang kelihatan sipi-sipi hehe..



Macam peluru..kenal tak.Ini kami panggil " Kelupis"
Makanan wajib masa majlis kawin.Isinya pulut.Sedapppp
makan cicah dengan kuah kari,rendang.


Aktiviti gotong-royong membungkus makanan.Kalau kenduri kami biasa bagi
tapau kat tetamu..Tapau tu kami sebut "Berkat" (sudah dibacakan doa kan).
Tetamu boleh bawa balik makan sama-sama keluarga.Jadi semua dapat merasa.


 Dapur bersepah.Biasalah mana-mana tempat pun kalau
majlis kawin buat kat umah macam nie juga kejadiannya.
Nampak tak bungkusan warna pink dekat dalam basket tu..Hahh itula disebut "Berkat"



Antara tetamu yang datang masa majlis kenduri.



  Daku yang berbaju pink haha..Masa acara menepung tawar

  Emak Lya menepung tawar.Sebenarnya ada 14 orang yang merenjis.
Diiringi bacaan berzanzi.
Lya masukkan gambar emak Lya je.Karang kalau banyak sangat gambar bosan plak 
nak menegoknya kan hehehe.

Selepas majlis kenduri..Aktiviti memukul kompang.
Seronok sesekali berkumpul ramai-ramai macam nie.Meriah majlis
ada paluan kompang.Terasa kemeriahan majlis kawin.



Begitula cara kenduri kat kampung Lya kat Beaufort.
Alhamdulillah semua majlis berjalan dengan lancar.
Tetamu pun ramai yang datang.


Wassalam

Next to be continue.....


Terima Kasih

22 ulasan:

  1. Cantiknya lya :-)
    Pelamin nice colour k. PG suker!
    Lya, jom joij segmen 1st blog baru PG :-)
    Ada kat sini ya.
    http://mrsyatie.blogspot.com/2014/06/first-mini-giveaway-topup-by-mrsyatie.html

    BalasPadam
  2. Tahniah Lya..

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah Asha dah slmt bergelar isteri. Semoga kekal Bahagia bersama hingga ke jannah. Welcome to the club dear ;)

    BalasPadam
  4. hehehehe...alhamdulillah..semua dah selesai kan...sally nak tgk baju biru tu!

    BalasPadam
  5. Tahniah Lya & Pasangan...selamat menempuh alam rumahtangga yea...:D

    BalasPadam
  6. Cantik lya pakai baju pink tu..kak ina dulu kempunan nak pakai baju kawen kaler pink..hehe..

    BalasPadam
  7. Wah. Semoga bahagia sentiasa :)

    BalasPadam
  8. cantik lya...berseri2 je hehe...

    BalasPadam
  9. majlis lya belah mlm ek?letak gmbr bnyk lg lya =p he. welcome 2 d club..

    BalasPadam
  10. salam. wa...cantik pelamin, majlis pun meriah :)) rasa nak jadi pengantin pulak aku tengok yunk hehehhe :P

    p.s i tag u here dear :)
    http://ramaramapendek.blogspot.com/2014/06/first-mini-giveaway-topup-by-mrsyatie.html

    BalasPadam
  11. Mabruk kak Lia...Barakallah ..semoga berbahagia di dunia n akhirat bersama suami tercinta :))

    BalasPadam
  12. tahniah2...majlis kenduri pun bestt..meriahhhh

    BalasPadam
  13. lain ye sambutan kat sana..
    buat malam ea??
    anyway tahniah lya..:)

    BalasPadam
  14. cantiknya kak lya..
    warna pink.. ^_^

    BalasPadam
  15. seronok tengok kenduri kat kampung. meriah je

    BalasPadam
  16. Meriah.. Rindunya dgn mjlis kita dulu.. Rindu kenangan tu.. :)

    BalasPadam
  17. Meriah.. Rindunya dgn mjlis kita dulu.. Rindu kenangan tu.. :)

    BalasPadam
  18. Mmg meriah... tahniah. Seronok tengok org2 berkompang tu.. best.. :)

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign