Halaman

Jom Buat Kuih Bom Ubi Keledek

Asha Lya | Disember 17, 2014 | 26Komen | >
Assalamualaikum

Mengajak plak main masak2 kan hhehe. Teringin sangat nak makan kuih
bom ubi keledek. Apa lagi jom la buat :)).




Yeayy berjaya dengan cemerlang




Bahan utama:


* Ubi keledek,
* Sedikit tepung gandum
 * Parutan kelapa
* Gula.


Cara membuatnya:


* Rebus ubi keledek kasi lembut
kemudian toskan dan lenyekkan.
* Gaul dengan sedikit tepung gandum.
* Parutan kelapa di masak bersama gula untuk intinya.
* Buat bentuk bulat (macam bom) letak inti kelapa di dalamnya.
* Bila dah di goreng, lya cuma tabur sedikit gula aising..nak letak bijan pun lagi sedap.



Lya simpan di peti sejuk semalaman, bila paginya Lya goreng terasa lembut sangat teksturnya..suka suka.
Buat sarapan pagi hhehe
Sekian


Wassalam

Terima Kasih

26 ulasan:

  1. oh mcm cucur badak gak la ni., beza nya inti kelapa tu la .. :)

    BalasPadam
  2. Salam singgah ptg dik lya...wahh...sedapnya...

    BalasPadam
  3. Ada masa kne try ni. Sebab barangnya simple je.

    BalasPadam
  4. Sedapnya.. biasa beli buah bom kt pasar malam je

    BalasPadam
  5. bestnye...nak cuba..tapi selalu tak menjadi..

    BalasPadam
  6. kuih bom ni yang inti dia kelapa pedas tu ye??ke bukan??hhhahahah

    BalasPadam
  7. wah.. sedapnye... lapar plak tgk kuih ney

    BalasPadam
  8. Rajinnya Lya selalu buat kuih ..

    BalasPadam
  9. Kuihh bom? Macam best je. Try buat nnti. Tenqiuu share. Hik3

    BalasPadam
  10. Wah...menarik..tapi cik akak tak suka buat kuih muih..hihi

    BalasPadam
  11. rajinnyeeee..
    mak CT sukalah kuih ni.. CT okay kalo inti kelapa.. kalo kacang macam sedikit turn off. alaaa slera and tekak memasing hehe

    BalasPadam
  12. ok nnt sha try..simple ja :) thnks sharing

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign