Halaman

Hasil Laut Yang Segar

Asha Lya | Mac 02, 2015 | 15Komen | >
Assalamualaikum

Selamat berhari isnin.
Letihnya badan masih terasa.
Jumaat lepas kitaorang balik
ke Semporna ada urusan keluarga.
Kesempatan tu singgah ke pasar Semporna mencari ikan segar.






Longgokkan ikan hasil nelayan.
Baru sampai di jeti terus di jual




Salah satu spesis ikan buntal
yang tak beracun. Salah satu masakan Orang Semporna  ni di sebut " Sagol ".
Lya pernah makan memang sedap.



Wassalam

Terima Kasih

15 ulasan:

  1. wa bestnya! Sekilo berapa lya?
    jemput join GA iPhone 5s kat blog PG jom :)

    BalasPadam
  2. Bestnya lya..ikan segar lagi..kami kat sini sllu dpt ikan yg mmeg x brapa fresh..kena pndai pilih2 la.huhu

    BalasPadam
  3. Salam singgah isnin dik lya....wahh...segarnya ikan2 tu...baru akak nampak ikan buntal ni...

    BalasPadam
  4. cutenye ikan buntal.. ihiks..
    tp tkot nk mkn.. ekeke

    BalasPadam
  5. Huhu...ikan buntal tu...huhu

    BalasPadam
  6. segarnya ikan..! rasa nak beli banyak-banyak.. hihi..

    BalasPadam
  7. Tak pernah rasa ikan buntal..nanti share la resepinya..tapi dengar2 ikan buntal ni ada cara nak bersiang nya..ye?/tak pernah pehgang pun ikan buntal..

    BalasPadam
  8. Iday paling suka pergi pasar, kalau balik kampung, mesti follow mak pergi pasar cari ikan segar. hehehe :)

    BalasPadam
  9. Tak pernah makan buntal g sis..

    BalasPadam
  10. aikk ikan buntal boleh makan yee...
    xtau lakk...
    abah ayu penah dpt ikan buntal tu..
    ktorg dok main2 smpai penat ikan tu,,,
    tp lepas tu ktorg lepaskan plak

    BalasPadam
  11. Baru saya tau ada spesis ikan buntal yg tak beracun rupanya.. teringin juga nak rasa tu.. :)

    BalasPadam
  12. Ooo tak tahu plak ada ikan buntal takde racun..

    BalasPadam
  13. masak ikan yang segar² ni best kan lya

    BalasPadam
  14. ikan buntal masak apa biasanya lya?

    BalasPadam
  15. susah nak dapat ikan fresh di semenanjung nih....ikan buntal? lagi lah tak de

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign