Halaman

Kuih Talam Emak

Asha Lya | Mac 21, 2015 | 10Komen | >
Assalamualaikum



Bila emak Lya buat kuih talam ni
(bukan talam 2 muka ya) kihkih..terimbas semula zaman kami
adik-beradik
kecik2 dulu. Kuih ni buat sarapan
dan bekal ke sekolah.



Minggu lepas emak Lya buatkan.
Masa Lya kat kampung.
Nak buat berlapis2 pun boleh
letak pelbagai warna.



Siap di kukus boleh makan.
Hari ni aktiviti mengemas dapur. Huhh
letih juga. Ok bye...
Wassalam

Terima Kasih

10 ulasan:

  1. bestnye kuih talam..
    saye fail btol kalo nk buat kuih2 tradisional ni.. hihi

    BalasPadam
  2. kirim sikit kat brunei blh kak :p

    BalasPadam
  3. Air tangan mak sendiri memang tiada tandingan kan..biasa letak warna ijau

    BalasPadam
  4. Sedapnye.. Dulu waktu opah sihat selalu buat kuih talam ni. Huhu. Teringat air tangan opah.. >_<

    BalasPadam
  5. tak pernah buat sendiri kuih talam ni...tahu makan je..hihihh

    BalasPadam
  6. Rajinnye Lya..
    Kitew ni malas jugak la...Nak buat nanti suami tak makan pulak..Maklumlah selera kitaorang ni tak sama.Sorang nak gulai ayam.Sorang nak kari ayam..nampak macam sama tapi cara masak tu tak sama.

    BalasPadam
  7. Kuih talam buat makan waktu santai ptg2 pun sedap sgt.. seronok..

    BalasPadam
  8. sdpnya..dah lama xmkn msakan mama..sllu beli diluar ja..huhuh

    BalasPadam
  9. dapnyeee.. kuih talam ni mcm ne pun mesti jadi sedap.. letak la ape pun kan..

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign