Halaman

Menu Tengahari

Asha Lya | April 12, 2015 | 10Komen | >
Assalamualaikum



Baru berkesempatan bersiaran di hari minggu. 2 hari ni sibuk dengan urusan rumahtangga. Biasala bila dah ada tanggungjawab ni kan. Urus rumah, urus itu, urus ini. 



Hari2 memang kena fikir menu apa nak di masak buat santapan. Biarpun tinggal berdua seja. Kenala juga ubah2 menu masakan. Biar sesibuk mana pun, masak tetap memasak. Makan kat luar, owhh tidak. Bukan sombong tapi faham2 la ekonomi sekarang ni kan. Sesekali bila ke Bandar ja baru makan kat luar.



Panjang pulak bermukadimahnya kan.
Ini menu tengahari Lya.
Masakan biasa2 ja.




Sambal belacan tomato
Ayam panggang
Putu (Ubi kayu). Sejenis makanan kaum bajau.
Rasanya macam kuih talam ubi.




Terlebih rajin buat ayam panggang.
Bila letak serai wangii sangat dan rasanya sedappp.
Sesedap air tangan istri yang membuatnya..kehkehkeh



Ok itu ja cerita hujung minggu Lya.
Sebenarnya da lagi cerita tapi nanti2 la ya hhehe.




Wassalam

Terima Kasih

10 ulasan:

  1. semua tuu nampak sedapp dah terliurr dah nii hihi

    BalasPadam
  2. wah..ayam panggang tu...
    resepinya ada tak??

    BalasPadam
  3. nasib baik dah kenyang.. so tengok gambor dah tak dpt nak rasa ape.. rasa menarik ade.. hehe.. ^_^

    BalasPadam
  4. Salam singgah selasa dik lya...sedapnya lauk santapan dik lya...lama dah tak makan putu tu...akak suka makan putu tu walaupun akak berbangsa bugis...sedap....hihi

    BalasPadam
  5. tak pernah jumpa putu ubi tu..selalu makan ubi rebus je..hehe

    BalasPadam
  6. Wahh lapar pulak tengok ni.. :)

    BalasPadam
  7. Putu tu letak dlm plastik ke lya

    BalasPadam
  8. ubi tu dah dilenyek siap ke ? then letak dalam plastic ?

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign