Halaman

Resepi Kerepek Gunting Homemade Perisa Cheese Dan Balado

Asha Lya | April 18, 2015 | 14Komen | >
Assalamualaikum

Pepagi dah buka cerita pasal resepi.
Buat kudapan memang sedap. 
Kerepek yang mudah dan cepat di masak. Mana taw da yang berkenan bolehla try membuatnya.


Dua perisa





Bahan2

Tepung gandum, sedikit serbuk kari,
Butter, sedikit air sejuk (yang dari peti sejuk). Sukatan tepung Lya sukat secawan ja. Sukatan butter agak2 ja.
Butter di cairkan, campur semua bahan. Uli sehingga menjadi doh. 
Letak air sejuk sedikit2 ja. Ala macam doh nak buat kulit karipap.





Dah siap doh, bolehla potong2
macam nak buat mee. Dah siap goreng kemudian letak la perisa cheese atau balado. Memang sedap sangatt. Mudahkan, sila la buat.




Wassalam

Terima Kasih

14 ulasan:

  1. rajinnya lya...akak suka yang pedas...nyummy...

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum. Nampak sedap je ni. Nak try la nanti. Thanks for sharing :)

    BalasPadam
  3. nak sikit... ehehe yang cheese tu.. nak cheese banyak2.. ahaha
    demand plak =P

    BalasPadam
  4. telan air liur tgok kerepek..
    mesti sedap!

    BalasPadam
  5. arghh..mudah je..boleh buat utk raya nanti

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. wahh best nya diy je..nmpak sedap..boleh tau x mana nk dapat perisa cheese n balado tu..thanks sharing :)

    BalasPadam
  8. Mane nk dpt serbuk cheese tu ek

    BalasPadam
  9. Mane nk dpt serbuk cheese dan balado tu ek

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum
    Sis, maaf nk tanye kt mana nk beli bumbu belado n chesee y cm sis beli tu tq

    BalasPadam
  11. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  12. Bumbu balado ni asli indonesia... dah lama kat malaysia no sy cari tp tak leh dapat, kalau boleh tanya kat mana sis dpt bumbu balado kat malaysia ni ya? Saya nak beli jg makasih

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign