Halaman

Tragedi Oktober 31.10.2011

Asha Lya | Oktober 31, 2013 | 22Komen | >
Assalamualaikum

Tajuk macam lagu awie plak kan hehe.
Sebenarnya Lya nak imbas balik
tragedi yang  berlaku pada 31.10.2011.
Wahh suda dekat 2 tahun peristiwa nie berlaku.
Tapi tetap masih segar diingatan.
Kejadian yang berlaku didepan mata.

Peristiwa
Keretapi Sabah Berlanggar Dengan Lori Minyak Shell


 
Time tu Lya masih praktikal kat Telekom Kepayan
Alkisahnya macam biasa balik keja 5.30
Time tu kita ngan en.tunang nak singah pi isi minyak kat shell
berdekatan.Biasala 5.30 memang time keretapi lalu kat cne.
So kita stop kejap.Tiba2 ada lori shell nak melintas
may b tersangkut di tengah2 jalan tak sempat nak mengelak.
Apa lagi berlanggar la.Berdentum kuat...

Rasa macam nak tercabut jantung time tu.
Alhamdulilah nasib juga kami tak teruskan perjalanan menuju ke stesen
minyak tu.Kalau tidak pasti Lya tak ada kat cne.
 Syukur juga tak ada kemalangan jiwa berlaku.

Nie jalan biasa kami lalu nak ke ofice TM.Yang nie baru lepas
berlanggar. Kitaorang stay jauh kat cne.Wap panas time tu

 Nie Res-Q dari airpot
Kejadian n ie berlaku kat depan KKIA
Jalan time tu memang jem barbis tak payah cakapla.
 
 Pinjam mr.gugle.

Semenjak peristiwa tu Lya jadi fobia
bila ada lori minyak lalu berdekatan
dengan kenderaan kita.Yang macam gambar kat atas.

 Syukur juga kami selamat.
Sentiasa berwaspada.
 
Wassalam

 



Terima Kasih

22 ulasan:

  1. nasib baik sis selamat...alhamdulillah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yap tu la sis..Allah masih selamatkan kami

      Padam
    2. sis..boleh bagi akak alamat dan nam penuh sis..nak kirim sesuatu...

      Padam
  2. ish..ye baru igt berita nih..alhamdulillah selamat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaupun udah 2 thn berlalu tetap masih segar di ingatan

      Padam
  3. alhamdulilah awk dan en.tunang selamat..bahaya gak tragedi macam nie kalau berlaku depan mata..boleh buat kita jadi trauma...

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
    Balasan
    1. bab tu la bila kita berdekatan dengan lori minyak..perasaan jadi takut

      Padam
  4. syukur adik selamat.. tapi fobia tu mesti ada juga..

    BalasPadam
  5. memang kat kepayan sering berlaku excident..ermm sori dear sy blm dapt detail lagi..ble bgtau apa nma fb..atau terus p sini https://www.facebook.com/cynta.ieda untuk bgtau jd sponsor..before awal bulan 11

    BalasPadam
    Balasan
    1. fb kita https://www.facebook.com/sweetie cool
      kita ada inbox kat msj fb :)

      Padam
  6. syukur selamat^^ kekadang peristiwa begitu mengajar kita untuk menghargai nyawa kita..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya fizi syukur juga tda kemalangan jiwa berlaku

      Padam
  7. ngeriiii.tpi kalo rakam boleh jadi mcm movie yg ade explosion dasat2 tu :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe ada juga kita rakam..jadikan sejarah

      Padam
  8. pengalaman ngeri ni..bukan sng nk dpt pglaman cmni kan..sy pn pnh ada pglaman ngeri dgn lori myak petronas..terblik dpan skolah..nsib xterbakar je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah boleh buat taruma kejadian yang berlaku depan mata

      Padam
  9. Kira Asha ni saksi kejadian la ya.. Mesti teringat-teringat sampai sekarang kan..

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign