Halaman

Kacang Kuda

Asha Lya | November 12, 2014 | 19Komen | >
Assalamualaikum



Pernah rasa tak sejenis kacang dinamakan kacang kuda. Rasanya lemak2, kacang kegemaran en.suami.






 Selalu beli kat pasar yang dah di masak. Kali ni lya buat sendiri. Mudah ja, cuma rendam kacang 2 malam supaya lembut dan kulitnya tanggal (airnya kna tukar2 selalu kalau tak busuk). Kemudian rebus sampai empuk, campur sedikit garam + gula. Begitu saja, kalau buat sendiri lagi banyak hasilnya. Ok daa



Wassalam

Terima Kasih

19 ulasan:

  1. Ibu anak sedara memang suka makan kekacang nie...cik akak pun suka juga

    BalasPadam
  2. kalau dpt mkn tak sedar dah habis.. kacang kuda mmg sedap..

    BalasPadam
  3. saya suka..makan sambil tengok tv

    BalasPadam
  4. kalau letak daun kari lagi sedap lya

    BalasPadam
  5. sedap ngunyah ni! Duk depan tv krupkrapkrupkrap hehe :D

    BalasPadam
  6. mak kita suka makan kacang kuda.. kita kurang la makan makanan kekacang ni.. hihi

    BalasPadam
  7. Masa bujang2 dulu slalu makan kacang kuda tengok wayang.. skrng dah tak boleh dah mcm tu dah kat wayang.. :D

    BalasPadam
  8. sedap ni Lya tapi lama dah nda makan kacang ni..

    BalasPadam
  9. kat pasar malam banyak..wajib beli..sebungkus rm2 ..dulu singgit je..

    BalasPadam
  10. owh..mudahnya cara buat..selalu jumpa org letak daun kari, cili kering segala...hehe

    BalasPadam
  11. suka jugak makan kacang kuda ni..

    BalasPadam
  12. Lama x makan... Ralit je kalau dpt makn ni..

    BalasPadam
  13. Sedapnya kacang kuda. Makan time panas2. Perghhh..cecer air liur..

    BalasPadam
  14. makan smbil tgk tv..sdar2 habis

    BalasPadam
  15. Suka suka suka .......Layan benda ni mmg tak habiss la jawapnyerr

    BalasPadam
  16. Suka suka suka .......Layan benda ni mmg tak habiss la jawapnyerr

    BalasPadam
  17. Mak abh suka kacang ni.. Jrng la msak sndiri.. Sbb mkn x bnyk mna pn..

    BalasPadam
  18. Rendam 2 malam ke?? Uihhh ayu pon suke kacang kuda rebus.m kalu jmp kt rnr mmg beli pny.. skli ng kacang tanah... nak2 kalau ade yg tumis ng kari tu.. sedapp... tp xpenah bt sndiri pon..

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign