Halaman

Pantai Kg.Posok

Asha Lya | November 18, 2014 | 20Komen | >
Assalamualaikum



Seminggu dua ni Lya tinggal di kg kat Semporna, tukar2 angin sekejapan. Sabtu lepas en.suami bawa ronda2 sekitar kawasan Semporna.


Daerah ni terletak berdekatan laut. Sempat pergi lihat keindahan pantai di kg.posok sebelum matahari terbenam (namanya agak pelik, tapi memang benaran).




Terdapat beberapa buah pulau disekitarnya





Rumah penduduk sekitarnya, diorang memang tinggal di laut.




Pondok2 tempat orang memancing



Alhamdulillah setakat ni kawasan perairan Semporna dan sekitarnya masih dikawal. Sebenarnya seronok dapat tengok kg orang, cara kehidupan mereka sangat berbeza.



Wassalam

Terima Kasih

20 ulasan:

  1. tenang je tengok kampung ni..dengar cerita, samporna ni cantik jugak tempatnya.

    BalasPadam
  2. salam singgah sini dik Lya...cantiknya pemandangan kat semporna..akak belum pernah sampai semporna lagi...ada masa nak juga jejalan kat sana...

    BalasPadam
  3. masih terjaga lagi lautan di sana

    BalasPadam
  4. Suka tgk laut & penempatan org yg tggl atas laut..Tapi at the same time, risau je tgk kanak2 dkt sane..huhu

    BalasPadam
  5. waalaikumussalam. saya rasa biasa ja tu nama kampung cenggitu. nama kampung memang unik2 kat malaysia ni ^_^

    BalasPadam
  6. Mesti nyaman tiupan angin kat sana tu kan.. :)

    BalasPadam
  7. Bestnya dapat hidu bau laut. Rindu ;)

    BalasPadam
  8. ala bestnya tgk pemandangan laut.luas pandangan

    BalasPadam
  9. Bestkan di semporna Asha..
    Kakak dah setahun tak ke Semporna..

    BalasPadam
  10. ini nak memancing, campak dari dalam umah pon bole...sambil buat kerja lain...hihi

    BalasPadam
  11. bestnya jalan2, terus rindu mau pergi laut..

    BalasPadam
  12. tak pernah lagi sampai ke semporna

    BalasPadam
  13. teringin nak jejak ke sana, sebab dengar cerita tempat di sana banyak yg cantik2.. ^_^

    BalasPadam
  14. Sejuk hati tgk pemndangan..tringat time brcuti di sana..jdi anak angkat pnduduk kpg yg tinggl atas laut..mmg nyaman..

    BalasPadam
  15. Bestnya dpt tngok tmpat orng..

    BalasPadam
  16. Alaaa bestnye... rumah atas air tu.. sllu tgk kt tv je.. trign nk tgk nk msuk rumh tuu

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign