Halaman

Lampu Isyarat - Sikap Pemandu Tak Bertanggungjawab

Asha Lya | April 17, 2014 | 27Komen | >
Assalamualaikum

 Pernah tak terjadi kat korang.
 Lya selalu..Tak tahu la nak bahaskan manusia nie jenis 
macam mana.Lya sarankan rasanya elok wiring signal kat dalam kereta 
tu musnahkan je..Memang menyusahkan orang lain.

Bayangkan hari tu Lya nak menyeberang jalan.Dah tengok
kiri kanan.ok boleh jalan.Entah tiba-tiba kereta nie
tanpa ada sebarang lampu signal terus membelok kearah jalan Lya.
Terkejut la Lya sib baik Lya selamat belum melintas.
Kalau tak adehhhh...


Nak kata tak pergi kelas memandu boleh plak ada lesen haiishhh


Terima Kasih

27 ulasan:

  1. nasib baik lya x apa2..fuh...seram sejuk juga kalau begitu kan lya..

    BalasPadam
  2. sama lya...dik an selalu kena jugak macam tu...ada signal tapi tak reti guna..

    BalasPadam
  3. bahaya betul orang macam ni. sabar jelah kak lya :oo

    BalasPadam
  4. selalu jugak jadii...geram kan dengan pemandu macam nie

    BalasPadam
  5. pemandu yg mcm tu memang banyakkk... :)

    BalasPadam
  6. Selalu sangat ni! Gerammmmmmm..

    BalasPadam
  7. betul tu lya..sikap segelintir pemandu yang tidak gemar memasang lampu signal..akak y hari2 drive ni pon tension hadap orang yamg macam ni..langsung takde rasa kesedaran..

    BalasPadam
  8. sikap ambil mudah manusia . inilah selalunya menjadi penyebab kpd kemalangan ...

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum asha, bersabar banyak yanggg. memang kebanyakan pemandu malas nak bagi signal. kalau kena dekat sheila, memang bebel panjang la dalam kereta tu. hehhee singgah menabung micheling sini~~~

    BalasPadam
  10. Lya selalu sangatkan terutama bila kat simpang 3 tunggulah kita ingatkan dia nak terus tetiba dia masuk jalan kita tadi pulak...hurmmm...

    BalasPadam
  11. salam. pernah kena..memang menyakitkan hati ni..kut eyapun bagi la signal kan uhhuhu
    menabung nissan :)

    BalasPadam
  12. Biasa kena macam ni... ^__^
    Sabar je lah kan...

    BalasPadam
  13. memang sellau jadi hangin gak..kita kadang bhati..pemandu yg lain plak wat jalan sendri

    BalasPadam
  14. memang hanginlh klau jumpa pemandu mcm gini

    BalasPadam
  15. rushing sgt la tu
    aah kengkdg blh jd geram dibuatnya
    kita takut benda buruk berlaku, diorg ni mmg x syg nyawa

    BalasPadam
  16. Kadang2 kita berhati2, sebab orang lain kita yang kena tanggung akibat

    BalasPadam
  17. tapi memang slalu jadi cm ni.. semua ingat kita faham ape yg die nk wat.. biler dh berdentum sume xnk ngaku.. :)

    BalasPadam
  18. selalu akak jumpa manusia macam tu.. pentingkan diri sendiri.. sakit juga hati.. menabung yes dan libresse..

    BalasPadam
  19. selalu kena... rasa nk mencarut jugak la kalau jd cm nie.. tggu ingatkan nak lalu rupenye nak masuk...

    BalasPadam
  20. hahaaha..selalu kena. Teruk la sikap pemandu camni. huhu

    BalasPadam
  21. Selalu jumpa pemandu mcm tue lya.. meluat dibuatnya.

    BalasPadam
  22. tak suka lah orang sewenangnya melanggar lampu isyarat ni..

    BalasPadam
  23. Pejalan kaki cam kita nie dik
    Manalah ada orang nak tengok
    Buta kot
    Kekadang geram juga cik akak
    Ambil lesen memandu tapi tak reti nak bawak keta bagai
    Melampau

    BalasPadam
  24. Mmg bnyk kali berlaku juga.. mmg bengang dgn org mcm tu...

    BalasPadam
  25. selaluu kena cmani !! ~~~~~~

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign