Halaman

Bubur Kacang Durian

Asha Lya | September 23, 2014 | 23Komen | >
Assalamualaikum


Hollla...Morning semua.
Suka sangat tempek masakan kan kat blog ni kan.
Bila mood rajin nak memasak
maka terhasil la Bubur Kacang Durian
made by kitchen Lya.
 Ala bubur kacang simple tapi sedapppp...:D



 Kan dah kata simple ja kan...letak daun pandan kasi aroma sikit



 Guna bahan nie saja 


* Durian froozen
* Kacang hijau
* Santan (malas nak parut kelapa guna yang pek hheee)
*  Gula dan daun pandan (lupa nak snap)


Cara memasaknya mudah sangat.
Rebus kacang hijau sampai dah empuk
kemudian masukkan santan, durian, daun pandan dan sedikit gula.
Lepas mendidih siap boleh dah makan.
Yang mudah-mudah tu la yang sedap kan...
Ok bye


Wassalam


Terima Kasih

23 ulasan:

  1. bubur feveret anis nie kak lya..hihi

    BalasPadam
  2. lama tak makan bubur kacang durian..

    BalasPadam
  3. Aahh sedapnyerr ..sukz jugak timd musim durian lau bust bubur kcg mmg aka letak durian ni haaa

    BalasPadam
  4. asben suka lah makan bubo kacang ni..
    ayu suke lagi bubo yang xade kacang...
    bubo doyan mmg fav

    BalasPadam
  5. Lamanya tak makan bubur kacang ft durian ni...sedap dan senang kan dik Lya nak buat...hehe

    BalasPadam
  6. Lyaaaa... favourite akak nie..tengok lya share gambar nie mengidam terus..huhuhu

    BalasPadam
  7. dah lama tak makan bubur kacang tau..oh tiba2 rindu nak makan

    BalasPadam
  8. macam sedap tapi dik an tak makan durian hehe :)

    BalasPadam
  9. Mudahnye resepi dia.. Huhu. Tp ana tak makan bubur kacang. Isk!

    BalasPadam
  10. kalau la dekat...dah bawak tupperware pergi tapau hehe...

    BalasPadam
  11. Sedapnya... Lama x mkn bubur kacang...

    BalasPadam
  12. sedapnya..makan pulak dengan pulut..huih..terangkat aih..:)

    BalasPadam
  13. Fuhh mmg sedap ni.. cicah roti pun best.. :D

    BalasPadam
  14. wah sdpnya..yum2..thnks sharing resepi ni dear..kacang ja buat ni hahaa

    BalasPadam
  15. Akak pun suka bubur kacang plus durian..feveret...

    BalasPadam
  16. wow..sedapnya lya..lama dah tak makan

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign