Halaman

Tanaman Yang Berjaya Di Selamatkan Daun Kesum Dan Pokok Kari

Asha Lya | Januari 28, 2016 | 9Komen | >
Assalamualaikum



Oleh kerana kuartes masih di renovate. So ini saja tanaman yang 
berjaya di selamatkan. Daun kesum n pokok kari yang Lya pindahkan di pasu. Asalnya mereka ini Lya tanam di tanah terus.
Buat sementara ni biarla duduk dalam pasu saja diam2 ok.



Daun kesum ni lebihan lya buat laksa ari tu tinggal setangkai. Konon try tanam ingatkan tak tumbuh sekali nah lihat la gemuk2 hijau suda di pasu.
Sayangnya yang pokok kari ni kurus melidi mungkin merajuk pindah di pasu.
Suruh hidup macam segan di suruh mati tak maw plak hhaha. Tawakal jak la pun begitu masih boleh di guna pakai. Baru2 ni lya buat kari kambing perhhh sedapnya harum betul kalau letak daun kari dalam masakan.






Pandangla lihatla tanaman Lya yang tak seberapa.
Tanaman lain terpaksa di tinggalkan tanpa rela macam serai, pandan, lada@cili.
Hope mereka2 tak di apa2 kan sebab kawasan kuartes tu nak di pasang pagar di setiap rumah so selamat dari anjing2 liar yang bekeliaran. Ok la tu je nak cerita ari ni. Senyum2 selalu bye jumpa lagi.



Wassalam


Terima Kasih

9 ulasan:

  1. Elok pulak gemok daun kesom tu ye Lya..
    Pokok kari memang macam tu Lya susah benor nak gemok mcm pokok kari kat rumah akak jugak tu :)

    BalasPadam
  2. Lya..... geramnya tengok daun kesum..
    subur betul..
    hijau2..
    kami punya alahaiiii...sedih..

    BalasPadam
  3. gemuk nya daun kesum Lya..Fida pun baru nak start tanam cili padi dekat umah..maklumlah umah Fida tingkat 8..tanam apa yang penting je dulu..tu pun pakai pasu gak..

    BalasPadam
  4. cantiknya daun kesum tu..
    nabilah nye dah kekeringan..
    esok2 nak rawat balik la, sian kt dia..

    BalasPadam
  5. mesti ada kan..lagi la bila yg suka buat asam pedas...cantik je hidup tu..

    BalasPadam
  6. lya , kak ana berapa kali dah tanam daun kesum, tak pernah menjadi macam lya punya gebu gebus daunnya :(

    BalasPadam
  7. Wah..Saya suka daun kesum..Tambah plk bile ia ada dalam laksa..Tapi ke tggu Ammar umur setahun baru bleh mkn laksa semula..waaaa...hahaha

    BalasPadam
  8. besarnya daun kesom tu.. kat sini halus2 jaa....

    BalasPadam
  9. baru tahu rupa daun kesum haha

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign