Halaman

Salah Ka....

Asha Lya | November 11, 2013 | 21Komen | >
Assalamualaikum

Gambar pinjam Mr.gugle

Lya nak tanya
Hina sangat ka keja di sektor swasta?
sekarang Lya memang keja di sektor swasta pun.
Suda rezeki kat cne kan.
Tak ada rezki lgi kot nak kja kat govment.
Bukan tak usaha tapi suda beribu kali
usaha tapi nasib tak menyebelahi.
Terima ja la dgn redha kan

Kekadang bila orang tanya kita keja kat mana.
Cakapla company swasta.
Alhamdullilah la ada juga rezki kita.
Yang penting hasil yang halal.
Tempat kerja so far so good.
Tak ada masalah,majikan pun ok.Inviroment pun ok.

Kekadang Lya naik bosan
bila orang tanya kenapa tak cari keja
govment.Pasti suda tau jawapannya kan.
Zaman sekarang nie bukan macam zaman 30 40 tahun dahulu.
Lulus darjah enam pun boleh masuk keja govment.
Sekarang yang ada degree pun payah-payah 
nak dapat kerja.So tak payah tanya la balik2.

Lya sekadar nak luahkan
apa yang terbuku di hati.
Maafla kalau ada yang terasa. Lya nak minta maaf.
Bukan kita tak usaha tapi belum diberi peluang.
Bagi mereka yang dapat kerja kat govment
tahniah.Kerja bagus-bagus...Berkhidmat untuk Kerajaan.

P/S Hanya mampu tawakal,usaha & doa ja.



Terima Kasih

21 ulasan:

  1. rezeki itu dari Allah ,siapalah tak mahu kerja kerajaan , tapi nak buat macam mane bukan semua bernaseb baik.. janji kerja yang kita buat itu halal itu yang paling penting.. acik pun kalau bekerja nanti akan bakal kerja swasta...

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah betul tu acik..yang penting rezeki yang halahkan

      Padam
  2. hi asha. PG gomen staff. suami pula swasta. tak de beza sebenarnya gomen atau swasta.
    kita kerja cari rezeki yang halal. salah satu punca kenapa kita nak cari kerja is, duit. duit untuk memenuhi keperluan seharian kita. abaikan mereka yang memperlekehkan pekerja swasta ni. yang penting kita kerja. kita kerja untuk cari sesuap nasi, keluarga dan diri kita sendiri. kan? ") bonus kalau dapat kerja dengan gomen. tapi pucuk pangkalnya is, kita kerja sebab nak cari duit. untuk keperluan kita teruskan hidup. kan? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. thank's pg..haah kita keja nak cari rezeki yang halal..zaman skrg nie tak boleh memilih kerja kan

      Padam
  3. Assalamualaikum Asha...saya pn keja kt syarikat swasta...da lama pn saya keja kt syarikat swasta..setakat ni Diana rasa ok jer keja kt syarikat tu..Kerja xharus memilih yg penting rezeki yg kita perolehi tu dari sumber yg halal...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wlaikumsalam..haah setakat ni kita pun ok ekja kat cne.takada stress bagai :)

      Padam
  4. aah kan. sure tu soalan drpd org2 yg lebih tua. biasanya diorg pandang tinggi pd yg keja gomen
    tp diorg x faham betapa sukarnya untuk masuk ke sektor gomen
    bukan spt zaman dulu2
    moga rezeki kita sentiasa terbentang luas

    BalasPadam
    Balasan
    1. btl tu yumida...pekakan telinga ja ni.bukan kita tak usaha kan.mudahan termakbul amin

      Padam
  5. kalau tanya gn PM pun PM akan jwb "kerajaan tak mampu menyediakan pekerjaan di sektor awam untuk semua graduan" :)

    nasib kita same. soalan tu hampir semua pakcik n makcik Aefa tanya. -.-'' Dulu pas diploma apply gomen, xdpt. skrg pas degree apply gomen, xdpt jugak. mungkin bukan rezeki kita kat ctu. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu aefa...beribu2 graduan tiap2 tahun keluar.persaingan sengit nak mencari kerja.yang ada ni pun syukur alhamdullilah

      Padam
  6. u kerja kat mana skrng ni dear?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat area cyber city kepayan jalan lintas tu..company engineering dear ;)

      Padam
  7. Yg teman tahu, sampai skrg ni .. klu nk masuk koje kejaan kena ada kable' kuat baru dpt koje kehaan.. klu x.. x usah mimpi.. geram pun ada

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah betul tu..jawatan bawahan pun susah nak dapat.iklan banyak bila aply satu pun tak ada..kin geram kan

      Padam
  8. anne pon dulu keja swasta, best apa.. dapat bos sporting, xde skema2 etika2 bagai.. tapi the problem is, anne sekarang amik kursus pndidikan tp takde jaminan posting pun.. harapkan rezeki je laa.. hihihi.. sabar ye dear.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak apa da juga rezki tu...yang penting usaha

      Padam
  9. kat mana-mana kerja selagi tidak menyalahi di sisi agama dan rezeki yang halal..selagi tulah ia perkara yang baik..xde nampak keburukkannya pun kalau bekerja disektor swasta

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah betul tu sis..mana2 kerja pun yang penting halal kan.

      Padam
  10. takpelah, belum ada rezeki. mulut org kita tak boleh tutup.
    sebenarnya setiap pekerjaan tu tak kira gomen ke swasta ke, ada je kelebihan.
    takpe, biarlah org nak ckp..asalkan awak mencari rezeki yang halal
    sabar banyak2 ya

    BalasPadam
  11. rezeki tu kan rahsia Allah...tak semestinya keja gomen je dapat cari makan...bezanya cuma kita tak dapat advantage sebanyak dorang la kat swasta... :)

    BalasPadam
  12. pedulikan kata-kata mereka adik.. yang penting kita buat kerja yang halal.. swasta pun ada yang tetap.. orang tak faham memang macam tu, mereka ingat sama macam zaman dulu.. akak singgah menabung digi&inti.. :D

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign