Halaman

Banjir Kecil

Asha Lya | Ogos 28, 2014 | 24Komen | >
Assalamualaikum
 
 
Selamat pagi semua.
Intipati pagi ni berkenaan banjir kat
kawasan perumahan tempat Lya tinggal.
Hujan yang turun sejak tengahari hingga ke petang kelmarin
mengundang banjir kecil.Syukur juga cepat surut.
 Kalau tidak maunya kami berpindah-randah angkat barang.


Ini pertama kali banjir sejak Lya tinggal menyewa kat sini
hampir 2 tahun.Kawasan perumahan ini memang agak rendah sedikit
disamping sebelah tu ada parit besar.
Risau juga kalau hujan berterusan.




Macam sawah padi pun ada
 


Sekitar pukul 5pm kelmarin
 


Suasana ketika hujang dah mula renyai-renyai.


Wassalam

Terima Kasih

24 ulasan:

  1. Ishh..harap-harap tak berlarutan lah banjir tu ye..

    BalasPadam
  2. musim hujan ni kan... kena sentiasa berhati2... jangan banjir besar sudahlah ye, kesian Lya ..

    BalasPadam
  3. akak penah kena banjir masa kat rumah sewa dulu. Seksa dik oiii

    BalasPadam
  4. hati2 lya...lagi2 musim hujan ni...

    BalasPadam
  5. banjir ke lya? pagi ada hujan x kat sana? hujan ni bagus..tak bagus nya sistem perparitan yg xelok tu boleh buuat banjir..harap semua ok

    BalasPadam
  6. kat sana hujan lebat ye..
    mujur x melarat
    kat kemaman last year dilanda banjir besar..seluruh bandar lumpuh..
    putus semua bekalan. bygkan nk dptkan sebotol mineral pon susah.
    seminggu lps tu bru leh mkn nasi.tu pon lauk telur je.. seumur hidup..1st time la tu kena..
    bygkan dlm tempoh 5othn x banjir.. tiba2 dilanda banjir besar..ujian.mudahan tahun nu x mcm last year.. xsanggup sgt.

    BalasPadam
  7. Nasib air naik sikit je tu dan cepat surut, tapi kena hati2 juga tu Lya, kalau hujan turun berterus2an... harap ok2 saja ye... :)

    BalasPadam
  8. kalau hujan berterusan memang paras air akan naik..in sha Allah semuanya baik2 saja..

    BalasPadam
  9. nasib tak banjir besar..jenuh angkat barang..

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum Lya...wah..nasib tak bnjir kuat kn dik...tmpt akak pun kmri hujn kuat jgk tpi syukurlah tak bnjir...

    BalasPadam
  11. Alahai..siannye. Perumahan rendah selalu jadi camtu la. Bila hujan over sikit, abis air naik. Syukur alhamdulillah tak banjir teruk.

    BalasPadam
  12. bahaya ni...

    BalasPadam
  13. Kesian lya...ini kalau ada anak kecil pasti sibuk nak main air...nasib tak teruk kan lya...

    BalasPadam
  14. nasib baik air tak tinggi sangat..kalau tak habis semua barang kan..sabar yer lya..

    BalasPadam
  15. skang nie petang je hujan kan..semoga semuanya baik2 saja...

    BalasPadam
  16. Kalau sehari semalam lebat lagi...mau banjir ni...

    BalasPadam
  17. Pengalaman saya banjir mcm tu, kena jaga2 takut lipan je naik.. semoga segera surutlah.. aamiin.

    BalasPadam
  18. sekarang dah tiba musim hujan... kalau kena kawasan rendah, hujan sikit dah naik air kan?

    BalasPadam
  19. berhati-hati semasa hujan, bukan sahaja banjir kalau asyik main hujan nanti demam pulak.. hehehe

    BalasPadam
  20. Terigt plk zaman banjir dkt kg dulu..Seronok main air hujan..Tapi jadi takut bile nmpk lintah macam ranting kayu mati..Cecah je kaki dlm air, dia keja kita..huhu

    BalasPadam
  21. di sekitar tuaran pun, hujan skit ja terus bnjir, sha terpaksa rest kejap d opis..huhu..sabar ja la..

    BalasPadam
  22. salam. di jalan One Borneo pun banjir..hari tu

    BalasPadam
  23. best nih main sepak sepak air

    BalasPadam
  24. Risau bila tgk air naik.. Terbayangkn bnjir je..

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign