Halaman

Durian Merah

Asha Lya | Ogos 07, 2014 | 26Komen | >
Assalamualaikum

 Lewat sikit up entri pagi ni.
Banyak kerja kena siapkan.Bw pun tak sempat lagi ni.
Ini cerita minggu lepas.
Kebetulan masa balik Ke Kinabatangan minggu lepas
umah En.Suami tiba-tiba Lya terpandang orang berjual durian merah.
Apa lagi nafsu nak makan tu terus datang. Beli seikat je supaya jangan kempunan nanti.


Rasanya lemak-lemak manis tu yang sedappp.
Ada sesetengah orang kata goreng dulu isi durian tu tanpa minyak
sebelum makan.Rasanya lagi sedap.Ermmm tak pernah lagi la Lya buat.
Next time la cuba.




Gambar isinya lupa nak snap kihkihkih
Dah kemaruk sangat nak makan.

Kat Kampung Lya di Beaufort sekarang ni musim buah-buahan.
Macam-macam buah dah masak.Tak sabar rasanya nak balik kampung.
Balik kampung nanti nak makan semua buah..nafsuuu hheeee


Wassalam

Terima Kasih

26 ulasan:

  1. peh!! mama penah makan .. memang terangkat.. tak cukup sebijik kot mama cekik sorang.. hahaha

    BalasPadam
  2. Memang bnyk tu org jual durian merah d sepanjang jalan kinabatangan..lau Lya lalu kat jembatan Segliud,kadang kat ctu ramai org jual durian merah..

    BalasPadam
  3. ish..ini klu buat tempoyak merah ni..perghh..sdp ni..dkt kinabatangan/bukit garam port durian merah ni...sdpp..

    BalasPadam
  4. Pernah dengar durian merah tapi tak pernah makan lagi.

    BalasPadam
  5. Aik? Kulit je? Isinye mane? Amboii.. Laju je abis. Ana tak pernah lg merase durian merah. Huhu. Mane nak cari durian merah ni. Huhu

    BalasPadam
  6. baru 1st time kot nampak durian merah.tetiba jakun.

    BalasPadam
  7. Kak Lya satu family mmg suka makan durian .....

    BalasPadam
  8. Durian merah tu isi dia warna merah ke kuning lya ? huhu

    BalasPadam
  9. Wah..penah tgk..tp x penah makan lagi..huhu

    BalasPadam
  10. Tak pernah makan...sedap ke?teringin pulak..sebab wanie memang hantu durian..hihi

    BalasPadam
  11. salam. tak berapa gemar durian murah hehe rasa dia macam kurang sikit hehehe

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum lya. wahh nampak unik la durian merah ni. terliurnya.. dapat makan jadi pulut durian pun sodap ni ~~~

    BalasPadam
  13. xpernah jumpa pon..duri dia pom cam lain skit..

    tp pernah tgk dlm citer upin upin durian merah.. hehe..eyhhh..? tgk upinipin?

    BalasPadam
  14. baru je makan durian ngan kawan opis, tp durian biasa je, pastu ada gak bincang2 pasal durian merah ni, tengok aysa pulak masuk blog..hihi

    BalasPadam
  15. TERINGINNYAAAAAAAAA//SYIRA BARU MKN DURIAN TP BUKAN DURIAN MERAHH

    BalasPadam
  16. sedapnya durian.. meh pos kat akak sikit..=D

    BalasPadam
  17. Pernah tengok, tapi x pernah rasa lagi... Agak2 lagi sedapp dari durian biasa ni ke??

    BalasPadam
  18. Sdapnya durian.. Lama sesangat x mkn. Last dpt mkn msa baru thu prngnt. Tu pun xdpt nk mkn bnyk. Sekadar merasa je...

    BalasPadam
  19. sedap nyer....kathy suka durian..

    BalasPadam
  20. kerap mgidam makan ni.. nasib laa sekarang ni musim durian.. heee

    BalasPadam
  21. Durisn merab kat sabah byk la kan lya...

    BalasPadam
  22. Tak pernah tahu ttg durian merah ni... tp klu durian apa pun mmg saya tak menolak... feveret.. :)

    BalasPadam
  23. xpernah mkn durian merah

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign