Halaman

Berjimat Cermat

Asha Lya | Januari 07, 2014 | 11Komen | >
Assalamualaikum

Sekarang nie sana-sini sibuk
mengatakan harga barang-barang naik kan.
So kita memang kena sentiasa mengamalkan jimat cermat.
Untuk makan kat luar memang kosnya agak tinggi..

gambar hiasan google hello kitty comel kan 


So untuk menjimatkan duit poket
tiap-tiap hari kita masak kat umah..
hari-hari la bawa bekal.Duit yang lebih boleh simpan hehe.


Lagipun masak kat umah kualiti lebih terjamin kebersihannya
terjaga..Ini memang kita dah amalkan sejak dari kecil lagi
dulu pergi sekolah pun emak bekalkan.
Duit belanja sekolah boleh masuk tabung kan.

 Ada sesetangah orang malu kalau bawa bekal 
sama ada kerja atau pun ke sekolah.Entah apa yang dimalukan.
Ehh tak salah bah..bukan kita mencuri kan.

Ini bagi pandangan Lya je..
Korang plak macam mana???
langkah berjimat-cermat

Wassalam



Terima Kasih

11 ulasan:

  1. datang blogwalking sambil follow sponsor HAPPY NEW YEAR GIVEAWAY by TASHA & CIK AKIE..
    aien ada anjurkan giveaway..jadi aien nak jemput awak join.. ^_^
    mini calendar giveaway by aien hermionie

    BalasPadam
  2. cik akak pun nak berjimat gak...hihi...
    masalah nak masak awal pagi cik akak tak sempat lah syg..hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu la tu kak..5.30 dah bangkit nak memasak hehe.

      Padam
  3. Bagusnya..kita teringin nak bawa bekal tapi hajat tak kesampaian lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak apa pelan2 t lama2 sampai juga hajat tu :)

      Padam
  4. sekarang ni kena berjimat cermat.. masak sendiri di rumah bagus sebab kesihatan dan kebersihan terjamin.. menabung rhb.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah sis btl tu...duit lebih boleh simpan :)

      Padam
  5. Mmg kena biasa memasak di rumah & kdg2 bagus klu dpt bawa bekal. Dapat jimat bajet utk breakfast pun dah ok lah juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya btl tu en.khir..sekurangnya terjamin kesihatan :)

      Padam
  6. semuanya kena berjimat..ni kes2 semua harga barang dah naik..aiyo0

    BalasPadam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign