Halaman

Kawasan Tempat Ku Berteduh

Asha Lya | Disember 12, 2013 | 14Komen | >
Assalamualaikum

Bila dah bosan menunggu
nie la aktiviti snap-snap gambar

ini jalan nak masuk ke umah tempat Lya tinggal
namanya Kg.Peringatan Petagas

Yang putih tu Tugu Peringatan petagas
ceritanya tugu Tugu Peringatan Petagas merupakan 
monumen bersejarah yang didirikan untuk memperingati 
mangsa-mangsa Perang Dunia Kedua khasnya yang 
 terkorban dalam pembunuhan beramai-ramai 
oleh tentera Jepun pada 21 Januari 1944.

Mereka yang dibunuh oleh tentera Jepun ini adalah 
seramai 324 orang yang terdiri daripada 
ahli-ahli pasukan Gerila Kinabalu.

Jadi kawasan nie dijadikan tempat
daya tarikan pelancongan juga 
info lanjut sini


depan nie landasan keretapi Sabah
kena hati-hati bila lalu kat cne
tapi kita dah taw dah jadual bila keretapi nie lalu :)

depan nie KKIA dah..bila kita bosan-bosan d umah
boleh la lepak kat situ wifi pun free hihihi

ini dalam pukul 7.30am..matahari dah naik kat atas kepala
panas kot..sabar jela menunggu hihi..ok bye

Wassalam

Terima Kasih

14 ulasan:

  1. ni baru dia..btw,cantik jadinya bila sis dah tukar font blog ni..lagi mudah di baca..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe ya plak kan sis cantikla fone nie senang nak baca hihihi

      Padam
  2. wahhh, tempat bersejarah tuuu. hehehe

    BalasPadam
  3. menarik tempat yang bersejarah begitu.. klik-klik tabung..

    BalasPadam
  4. oh org petagas pla..nnt lau dtg kk roger2 la ya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah dear..inshaallah nanti terjumpa juga kita tu

      Padam
  5. Menarik.. teringin nk jenjalan ke sana..
    klik2 transitions & maplestory.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. jomla ke Sabah hehe..trima kasih en.khir

      Padam
  6. amboi...tempat bersejarah..hehe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah la sally hari2 lalu kat situ :)

      Padam
  7. jauhnya dear kat petagas..keja di mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah dear kat petagas..keja kat area kepayan

      Padam

...Terima Kasih Komen Ikhlas Anda...
...Komen Anda Semua Sangat Dihargai...
....Kalau sudi jemput la datang selalu...

Asha Lya Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign